Read Il valzer degli addii by Milan Kundera Free Online


Ebook Il valzer degli addii by Milan Kundera read! Book Title: Il valzer degli addii
The author of the book: Milan Kundera
Edition: Adelphi
The size of the: 329 KB
City - Country: No data
Date of issue: April 1st 1989
ISBN: 8845906833
ISBN 13: 9788845906831
Language: English
Format files: PDF
Loaded: 1933 times
Reader ratings: 7.3

Read full description of the books:



In una cittadina termale dal fascino démodé, otto personaggi si stringono sull’onda di un valzer sempre più vorticoso: una graziosa infermiera; un ginecologo dai molti talenti; un ricco americano (insieme santo e dongiovanni); un trombettista famoso; un ex prigioniero politico, vittima delle purghe, e prossimo a lasciare il suo paese... Un «sogno di una notte di mezza estate». Un «vaudeville nero». Le domande più serie vengono poste con una leggerezza blasfema che ci fa capire come il mondo moderno ci abbia sottratto anche il diritto alla tragedia. «C.S.: Lei non ha parlato quasi per nulla del Valzer degli addii. M.K.: Eppure è il romanzo che in un certo senso mi è più caro. Come Amori ridicoli, l’ho scritto con più divertimento, con più piacere degli altri. In un altro stato d’animo. Anche molto più in fretta. C.S.: Ha solo cinque parti. M.K.: Si fonda su un archetipo formale del tutto diverso da quello degli altri miei romanzi. È assolutamente omogeneo, senza digressioni, composto di una sola materia, raccontato con lo stesso tempo, è molto teatrale, stilizzato, basato sulla forma del vaudeville. In Amori ridicoli, si può leggere il racconto Il simposio, il cui titolo è un’allusione parodistica al Simposio di Platone. Lunghe discussioni sull’amore. Ebbene, questo Simposio è composto in tutto e per tutto come Il valzer degli addii: vaudeville in cinque atti» (Milan Kundera, L’arte del romanzo).


Download Il valzer degli addii PDF Il valzer degli addii PDF
Download Il valzer degli addii ERUB Il valzer degli addii PDF
Download Il valzer degli addii DOC Il valzer degli addii PDF
Download Il valzer degli addii TXT Il valzer degli addii PDF



Read information about the author

Ebook Il valzer degli addii read Online! Milan Kundera is a Czech and French writer of Czech origin who has lived in exile in France since 1975, where he became a naturalized citizen in 1981. He is best known as the author of The Unbearable Lightness of Being, The Book of Laughter and Forgetting, and The Joke.

Kundera has written in both Czech and French. He revises the French translations of all his books; these therefore are not considered translations but original works.

Due to censorship by the Communist government of Czechoslovakia, his books were banned from his native country, and that remained the case until the downfall of this government in the Velvet Revolution in 1989.


Reviews of the Il valzer degli addii


LIAM

Why are you asking for a phone number?

LAYLA

One of my favorite

GABRIEL

Interesting and nontrivial story

SCARLETT

The phone number needs to be written to protect against robots.




Add a comment




Download EBOOK Il valzer degli addii by Milan Kundera Online free

PDF: il-valzer-degli-addii.pdf Il valzer degli addii PDF
ERUB: il-valzer-degli-addii.epub Il valzer degli addii ERUB
DOC: il-valzer-degli-addii.doc Il valzer degli addii DOC
TXT: il-valzer-degli-addii.txt Il valzer degli addii TXT