Read Gelo by Thomas Bernhard Free Online


Ebook Gelo by Thomas Bernhard read! Book Title: Gelo
The author of the book: Thomas Bernhard
Edition: Einaudi
The size of the: 841 KB
City - Country: No data
Date of issue: June 1st 2008
ISBN: 8806187309
ISBN 13: 9788806187309
Language: English
Format files: PDF
Loaded: 1113 times
Reader ratings: 7.8

Read full description of the books:



Un chirurgo affida a un suo studente un'insolita missione: dovrà studiare segretamente il comportamento di suo fratello, un anziano pittore che si è isolato dal mondo ritirandosi a Weng, un paesino d'alta montagna, buio e malinconico. Durante lunghe passeggiate attraverso un paesaggio pietrificato dal gelo,bellissimo e terribile, lo studente si smarrisce ben presto nel labirinto ossessivo dei monologhi del pittore in cui verità lancinanti sembrano brillare al di là della fitta trama di allucinazioni, manie, congetture filosofiche, deliri persecutori e memorie autobiografiche. Il romanzo è il progressivo coinvolgimento dello studente e del lettore nella visionaria psicosi del pittore e nella vita quotidiana del villaggio, i cui abitanti sono esmplari du una umanità priva di ogni possibile luce di redenzione.

Il romanzo che nel 1963 ha rivelato Bernhard come uno dei grandi scrittori del Novecento. I lunghi monologhi di Strauch, il pittore pazzo isolatosi dal mondo in un paesino di montagna, sono l'invenzione di un nuovo stile, di una nuova labirintica sintassi delle ossessioni che avrebbe poi caratterizzato tutte le altre opere di Bernhard, nonché folte schiere di epigoni.
Tra memorie autobiografiche, deliri persecutori, congetture filosofiche, invettive e allucinazioni, Strauch riesce a trasformare il suo totale orrore del mondo in una vitalissima, istrionica performance all'insegna dell'ironia e della complicità con il suo imbarazzato-affascinato interlocutore, che ben rappresenta la naturale reazione dei lettori di questo libro.


Download Gelo PDF Gelo PDF
Download Gelo ERUB Gelo PDF
Download Gelo DOC Gelo PDF
Download Gelo TXT Gelo PDF



Read information about the author

Ebook Gelo read Online! Thomas Bernhard was an Austrian author, who ranges among the most distinguished German speaking writers of the second half of the 20th century.

Although internationally he's most acclaimed because of his novels, he was also a prolific playwright. His characters were oftenly working in a lifetime and never-ending major work while they deal with themes such as suicide, madness and obsession and, as Bernhard did, they use to have a love-hate relation with Austria. His prose was tumultuous but sober at the same time, philosophic in the background, with a musical cadency and plenty of black humor.

He started publishing in the year 1963, with the title "Frost". His last published work, appeared in the year 1986, was "Extinction". Some of his most well known works include "The loser" (where he ficitionalizes about Glenn Gould), "Correction" and "Woodcutters".


Reviews of the Gelo


LIAM

The book is very deep! Tip for Reading.

ELLIOT

From disgust to delight!

LEAH

The book is a masterpiece that makes a richer soul, speech, and wider horizon.

LOGAN

Why do you ask me to drive a phone?

SOPHIA

A cozy book that teaches small things, happiness, in detail!




Add a comment




Download EBOOK Gelo by Thomas Bernhard Online free

PDF: gelo.pdf Gelo PDF
ERUB: gelo.epub Gelo ERUB
DOC: gelo.doc Gelo DOC
TXT: gelo.txt Gelo TXT